Grupa wiekowa:
Potrafią kodować blokowo w Microsoft MakeCode i zmieniać świat Minecraft przy pomocy kodu
Znają pojęcie zdarzeń i wiedzą, jak zdarzenia uruchamiają kod w świecie gry
Znają różnicę między względnymi a bezwzględnymi współrzędnymi i potrafią wyznaczyć z ich pomocą swoje położenie oraz położenie innych obiektów
Wiedzą, czym są zmienne i jak zastosować je w kodowanych rozwiązaniach
Tworzą instrukcje warunkowe „if then” oraz „if then else” i potrafią z ich pomocą debugować wadliwy kod
Rozumieją, czym jest sztuczna inteligencja, potrafią wskazać różnice w inteligentnym zachowaniu ludzi i maszyn, omawiają kwestie etyczne związane z AI
Używają kodu blokowego i JavaScript do zaprogramowania ruchu agenta i budowania obiektów
Znają podstawowe pojęcia programistyczne, takie jak funkcje, zmienne i pętle, i korzystają z nich
Łączą działania matematyczne z narzędziami do programowania, żeby zmienić świat w grze
Wiedzą, że podczas kodowania ten sam rezultat można uzyskać na różne sposoby
Potrafią zaplanować wykorzystanie wielu technik kodowania, żeby urzeczywistnić swój projekt
Kurs prowadzony jest na platformie Minecraft: Education Edition. Uczniowie najpierw uczą się programowania blokowego z Microsoft MakeCode. Potem uczą się nawigowania przy pomocy współrzędnych i poznają sukcesywnie nowe pojęcia programistyczne, takie jak zdarzenia i zmienne, które stosują do budowania świata w Minecraft. Dowiadują się również, jak trafnie zdiagnozować zaawansowany kod – z takimi elementami jak instrukcje warunkowe, funkcje i macierze – i go naprawić. Oprócz programowania eksplorują też obszar sztucznej inteligencji (AI). Omawiają niektóre z zagadnień etycznych związanych z AI i zastanawiają się, jak zakodować swojego agenta, żeby zachowywał się inteligentnie. Na koniec kursu uczniowie wykonują własne projekty, w których pokazują zdobyte umiejętności programistyczne.
Kurs prowadzony jest na platformie Minecraft: Education Edition. Uczniowie programują ruchy agenta – osobistego robota, który słucha ich poleceń i buduje obiekty w świecie Minecraft: drogi, budynki, parki, zoo, farmy wiatrowe. Wszystkie polecenia uczniowie wydają w formie kodu. W trakcie kursu stopniowo uczą się coraz bardziej zaawansowanych technik kodowania i urzeczywistniają coraz śmielsze pomysły.
Brak dostępnych terminów
Wymagania
Podstawowa znajomość języka polskiego
Czas trwania kursu
8 spotkań w trakcie wakacji, każde spotkanie trwa 60 minut
Grupa wiekowa
MASTER (klasy 4–6)JUNIOR (klasy 2–4)
Wielkość grupy
maksymalnie 8 uczestników
Dla kogo jest ten kurs?
Zapraszamy zarówno uczniów ze znajomością gry Minecraft, jak i uczniów bez znajomości tej gry
Cena
530 zł (płatność jednorazowa)
Zniżki
5% za zapis rodzeństwa
Bezpłatne zajęcia pokazowe
Pierwsze zajęcia kursu są bezpłatne. Możesz zapisać na nie dziecko bez żadnych zobowiązań. Decyzję o kontynuacji nauki podejmij po ich zakończeniu.
Kids Coder Lab jest niepubliczną placówką oświatowo-wychowawczą wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych pod numerem 271701
Szkoła Kids Coder Lab powstała z inicjatywy Johna i Magdaleny Mulengów.
Założyliśmy Kids Coder Lab, żeby uczyć dzieci kodowania i dać im wiedzę oraz umiejętności, które mnożą ich perspektywy na przyszłość.
Kurs prowadzony jest na platformie Minecraft: Education Edition. Uczniowie programują ruchy agenta – osobistego robota, który słucha ich poleceń i buduje obiekty w świecie Minecraft, takie jak drogi, budynki, parki, zoo, farmy wiatrowe. Wszystkie polecenia wydawane są w formie kodu. W trakcie kursu uczniowie stopniowo uczą się coraz bardziej zaawansowanych technik kodowania i urzeczywistniają coraz śmielsze pomysły.
Zdjęcia: widok z zajęć Minecraft online
Nasze zajęcia online to zaplanowane zgodnie z grafikiem interakcje na żywo pomiędzy nauczycielem i grupą uczniów. W komunikacji z uczniami nauczyciele używają głosu (mikrofon), obrazu na żywo (kamera), czatu oraz funkcji udostępniania ekranu. Uczniowie realizują zadania i projekty grupowe we wspólnym wirtualnym świecie Minecraft. Uczniowie otrzymają od nas dedykowaną licencję na Minecraft: Education Edition. W trakcie kursu mogą jej używać również w czasie wolnym między zajęciami.
Kodowanie przypomina naukę nowego języka. Dzieci zaczynają naukę programowania z wykorzystaniem gier komputerowych, wizualnych języków programowania i rzeczywistych języków skryptowych. Z czasem biorą na warsztat zaawansowane operacje matematyczne stojące za programowaniem.
Umiejętność kodowania przyswojona w młodym wieku otworzy przed dziećmi szeroki wachlarz możliwości i będzie stanowić ich mocny atut w przyszłości. Przy okazji pobudzi ich kreatywność i poszerzy perspektywę.
Na zajęciach dzieci płynnie przechodzą od zwykłej interakcji z technologią do tworzenia technologii pozwalającej na kreatywne, wielowymiarowe wyrażanie samych siebie.
Kodowanie rozwija u dzieci umiejętności matematyczne i analityczne, w tym komunikację logiczną i myślenie krytyczne, a to z kolei pozytywnie wpływa na umiejętność pisania.
Stawiając czoła wcale niełatwym zadaniom i szukając programistycznych rozwiązań dla postawionych przed sobą problemów, dzieci uczą się wytrwałości, ćwiczą cierpliwość i budują pewność siebie.
Kodowanie uczy dzieci skupienia, dokładności, a także planowania i organizacji pracy. Bez tych umiejętności tworzenie bardziej złożonych linijek kodu byłoby niemożliwe.